2025. június 15, vasárnap
MiXiN
  • Magyarország
  • Iratminta
  • Kalkulátorok
Nincs találat
Összes találat megtekintése
  • Magyarország
  • Iratminta
  • Kalkulátorok
Nincs találat
Összes találat megtekintése
MiXiN

NÉPSZERŰ CIKKEK

  • Engedményezés 2021 – engedményezési szerződés minta

    Engedményezés 2021 – engedményezési szerződés minta

    600 megosztás
    Megosztás 600 Tweet 0
  • Fizetés nélküli szabadság 2021, minta, kérelem, megszüntetése

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0
  • Kölcsönszerződés minta 2021

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0
  • Kijelentés lakcímről 2021

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0
  • Átvételi elismervény minta

    6 megosztás
    Megosztás 6 Tweet 0
  • Önkormányzati lakás bérlet felmondása 2021

    0 megosztás
    Megosztás 0 Tweet 0
  • Lakásbérlet szerződés felmondása 2021 + felmondás minta

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0
  • Fizetési felszólítás minta 2021

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0
  • Azonnali hatályú felmondás 2021 – próbaidő alatt is

    606 megosztás
    Megosztás 606 Tweet 0
  • Mikor igényelhető árvaellátás? Igénylés módja és összege 2021

    620 megosztás
    Megosztás 620 Tweet 0

Mit jelent a virtuális reklám?

2014.09.22.
mixinszerző:mixin
kategória: Egyéb kategória
0
Megosztás621TweetMegosztás

Egyre többször halljuk a tévében, hogy a következő műsorszám virtuális reklámot fog tartalmazni, de sokan azt sem tudják, mi az a virtuális reklám. Oda sem figyelünk rá, vagy csak azt hisszük, hogy nem figyelünk, az agyunk mégis dolgozik?

2011. január 1-től az új médiatörvény fogalmazta meg, a virtuális reklám alkalmazásának lehetőségét. A virtuális reklám, azt gondolnánk, hogy minden reklám, amit két műsorszám között látunk. Tulajdonképpen igen, és mégsem. A reklámnak ezt a formáját azért kell megkülönböztetnünk, mert ezt maga a műsor közben vetítik le nekünk, és általában pár másodperces kis „bevillanás”. Például az egyik leggyakoribb, hogy az időjárás jelentés közben a képernyő bal vagy jobb oldalán feltűnik az adott termékről szóló kis, hang nélküli rövidke reklám-filmecske, ami kiemeli a termék legfontosabb tulajdonságait, szóval lényegre törőnek kell lennie.

Külföldön is, és mostmár nálunk is a sportközvetítések közben rendszeres a virtuális reklámok alkalmazása. A szünetekben mindig feltűnik egy egy sörreklám, vagy más fogyasztási cikkről szóló rövid reklámfilm.

Van is ennek a virtuális reklámnak egy érdekes története, miszerint állítólag régesrégen egy moziban történt egy olyan eset, hogy a film közben bevágtak egy képkockát egy termékről, minek hatására a nézők a szünetben kirontottak a büfébe, és mindenkinek az az alkoholos ital kellett, amit látott a vásznon. Igaz, csak egy másodperc töredéke volt az egész, mégis mindenkinek az agya vette az adást, és megragadt. Lehet tudatában sem volt annak, amit látott, de nyilvánvalóan hatással volt a nézőkre. Ezt a reklámformát akkor be is tiltották gyorsan, látva, hogy milyen hatással van az emberekre. Kérdés, hogy ma ez már nem fontos? Ma már nem ítélik olyan veszélyesnek mint régen?(Elgondolkodtató és félelmetes is belegondolni, hogy így milyen könnyű embereket manipulálni a képernyők előtt. Kérdés, hogy megtörténik-e ez már valaha valahol? )

A virtuális reklám, a reklámozás ezen formája hasonlatos ahhoz, amikor egy kasszasiker mozifilmet nézünk és közben észrevesszük, hogy a főhős egy adott telefonmárkát használ, vagy az egyik jelenetben egy pillanatra megmutatják, hogy milyen autóval száguldozik az akcióhős. Vagy éppen mit esznek, vagy isznak az éttermi jelenetben egy romantikus film képkockáin. Ezek mind egy pillanat töredékei, mi mégis kiszúrjuk, és rögtön hat a reklám. Elérte a célját, mert az agyunk elraktározta az infót és sokakra hatással is van, amikor választaniuk kell az üzletben, hogy melyik terméket vásárolja meg.

Az első ilyen hazai virtuális reklámot bemutató cég egy sörgyártó vállalat volt, talán nem is meglepő ez. De már ásványvizet is láthatunk ilyen formában. Van már olyan virtuális reklám is, hogy egy adott filmsorozat szereplői kezébe adhatjuk az általunk forgalmazott terméket. A sorozat szereplői egy reklámozni kívánó cég üdítőjét fogja például inni az egyik vagy másik részben, jelenetben. Vagy az asztalon egy chips gyártó cég terméke fog heverni. Ez már egy következő szint a virtuális reklámok világában.

Kapcsolódó cikkek

Terhességi gyermekágyi segély 2021, TGYÁS – igénylése és kiszámítása

Terhességi gyermekágyi segély 2021, TGYÁS – igénylése és kiszámítása

2020.12.09.
Deviza hitel árfolyamkockázata jogellenes

Deviza hitel árfolyamkockázata jogellenes

2019.03.01.
Hatoslottó nyerőszámai és nyereményei

Hatoslottó nyerőszámai és nyereményei

2016.09.18.
Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

2016.09.17.
Megosztás621TweetMegosztás

Vélemény, hozzászólás?

Következő cikk

Mi is az a responsive webdesign?

Mixin.hu
Hasznos infók amire napi szinten szükséged lehet –Kapcsolat|Tudnivalók
Nincs találat
Összes találat megtekintése
  • MiXiN kezdőlap
  • Magyarország
  • Iratminta
  • Kalkulátorok

Mixin.hu - Hasznos infók amire napi szinten szükséged lehet - Kapcsolat | Tudnivalók