Mi az Instagram?

A fényképek és videók okostelefonnal való készítése ma már mindennapjaink részét képezik, s jó hír a minőségi képek kedvelői számára, hogy ezeket néhány mozdulattal elláthatják szűrőkkel, sőt meg is oszthatják az Instagram segítségével. A gyakorlatilag közösségi hálózatként működő rendszer 2010-ben látott napvilágot, s rendkívül gyorsan elterjedt használata. Tavaly januárban már 100 millió felhasználója volt, mely szám csak tovább növekszik annak köszönhetően, hogy 2012-től már Android készülékekre, 2013 novemberétől pedig Windows Phone-ra is elérhetővé vált.

Az Instagram nagy előnye, hogy a mobillal készített képeinket olyan effektekkel láthatjuk el, melyeknek hála egészen művészi alkotások jöhetnek létre, s ehhez gyakorlatilag semmiféle szakmai hozzáértésre nincsen szükség. Fontos azonban megemlíteni, hogy a kevesebb néha valóban több ez esetben is. A szűrők túlzott használata egy idő után inkább teszi giccsessé és a realitástól teljesen elrugaszkodottá a választott fényképet, mintsem ízlésessé és valóban a lényeget kiemelővé. A jó ízlést, és a hangulatok megragadásának képességét tehát akkor sem nélkülözhetjük, ha az Instagramot- használjuk.

Természetesen, mint sok más közösségi hálózat esetében, itt is mód van a tagok közötti kommunikációra, aminek köszönhetően alkalom nyílik az elkészült képek véleményezésére, sőt, követhetjük is egy-egy felhasználó műveit.

Miután a nekünk tetsző effektekkel elláttuk a képünket, feliratot tehetünk rá, vagy beállíthatjuk azt is, hogy hol készítettük azt. Ezután megoszthatjuk akár a hálózaton belül, akár olyan népszerű közösségi hálózatokban, mint például a Facebook, vagy például a Twitter. Fontos információ, hogy 2012. áprilisában a Facebook felvásárolta az Instagramot, melynek természetesen pozitív és negatív velejáróit is megtapasztalják a felhasználók. Tény viszont, hogy ma már nem csak mobilon érhetjük el a népszerű képmegosztó oldalt, hanem webes felületen keresztül is, így gépünkön is böngészhetünk a több százezer kép között.

Egyébként a trendeknek megfelelően alakul az Instagram népszerűsége, ugyanis számos közvéleménykutatás rávilágított a közelmúltban arra, hogy egyre kevesebb ideje akad az internetezőknek arra, hogy a posztokat, írásokat elolvassák például a FB hírfolyamban, és ezek helyét mind inkább átveszik az olyan közösségi portálok, amelyek képes kommunikáción alapulnak. Nem véletlen használják egyre többen a Pinterest-et is, s hasonlóképp egyre nagyobb az érdeklődés az Instagram, és az általa kínált lehetőségek iránt is. Sokszor valóban igaz, hogy egy kép képes többet mondani a szavaknál, főleg, ha elláthatjuk azt olyan kiegészítésekkel, effektekkel, amelyek hűen tükrözik nem csak személyiségünket, hanem világlátásunkat, vagy éppen az adott pillanatban megélt hangulatunkat.